The Formula
Hva skjer når vi går tom for olje? To menn vet. De vil begge ha … The Formula. Oscar-vinnerne Marlon Brando, George C. Scott og Sir John Gielgud spiller i denne thrilleren om en politietterforsker som utilsiktet avslører en sammensvergelse blant globale oljefirma om å holde en nazi-formel for syntetisk drivstoff hemmelig. Los Angeles. Politietterforsker Barney Caine (Scott--Patton) etterforsker mordet på sin gamle venn, Tom Neely (Robin Clark), som hadde prøvd å leve det gode liv ved å selge dop til rike klienter. Men når Cains etterforskning fører til flere mord, innser han at innsatsen er mye høyere enn drapet på sin venn. Og når han oppdager at Neely var ansvarlig for å transportere en nazi-formel for syntetisk drivstoff, vet Caine at han står alene mot et globalt nettverk av oljefirma som vil gjøre hva som helst for å beholde hemmeligheten bak The Formula.