Skilpaddestranden
Reporter Judith Wilkes forlater ektemannen og to sønner i Sydney og drar til Malaysia for å dekke historien om de vietnamesiske båtflyktningene. Hun blir sammen med Kanan og blir venner med Minou Hobday som regelmessig våker over Skilpaddestranden, hvor flyktningene prøver å gå i land i hemmelighet, i håp om at hennes egne barn en dag skal komme.