W.E.
Kvinnen Wally Winthorp (Abbie Cornish) lever i et kjærlighetsløst ekteskap på Manhattan og er besatt av Wallis Simpson (Andrea Riseborough). Den skilte amerikanerinnen som trollbandt Englands blivende konge, Edvard (James Darcy), og fikk ham til å avgå fra tronen for kvinnen han elsket. Wallis Simpson ble hertuginne av Windsor og tilbrakte resten av sitt liv som en celebritet i eksil. Wally finner inspirasjon og krefter i Wallis Simpsons overbevisning om at kjærligheten betyr alt, og innleder et forhold med en ny mann. Når hun får et større innblikk i hva Wallis måtte ofre for å få Edward, finner hun motet hun trenger for å følge sitt eget hjerte og ta et endelig ansvar for sin egen lykke i livet.