Serien handler om menneskene som ble kalt ut på jobb den dramatiske fredagen.
Bloggeren Mads sender en kontroversiell kronikk til Aftenposten. Anestesilegen Anne Cathrine havner i klinsj med ledelsen.
Journalistene Anine og Harald aner omfanget av hendelsene. Politimannen Eivind får et smertefullt oppdrag.
Sykehuspresten Knut forbereder en verdig organisering. Anine avdekker feil i tidslinjen.
Barneskolelæreren Helga møter sorgen på nært hold. Anine graver i terroristens barndom.