1999 var et år med banebrytende suksess for Englands største og mektigste fotballklubb, Manchester United. Til tross for hjemlig dominans på 90-tallet hadde manager Alex Ferguson ennå ikke gjenopprettet Manchester Uniteds europeiske ære da heder kom på enestående vis i 1999.