Etter den russiske revolusjonen blir greven Alexander Rostov fratatt sine aristokratiske privilegier og eksilert i eget land. Men mens det sovjetiske regimet synker ned i tyranni, oppdager han verdien av kjærlighet, mot og fellesskap.