Against the Odds
I november 1943 satte det amerikanske militæret i gang et infanteriangrep på den tungt bevæpnede atollen Tarawa som Japan kontrollerte.
Kompani Charlies erobring av en ellers anonym ås på Okinawa skulle vise seg å bli regnet som et av de mest bemerkelsesverdige slagene under andre verdenskrig.
Dette er historien om enkeltsoldatene i et underbemannet kompani, som i all hast ble innkalt for å tjene landet ved starten av Korea-krigen.
Da oberst MacFarland ankom Ramadi, Iraks farligste by, hadde al Qaida allerede utropt byen til hovedstad i et nytt kalifat. Dette er historien om amerikanernes reaksjon.