Back to the Frontier
Tre amerikanske familier skal leve som 1880-tallets nybyggere, uten moderne hjelpemidler som teknologi, innlagt vann og strøm.
Det oppstår gnisninger mellom familiene Loper og Hall etter en auksjon, og Hall-søstrene arrangerer en iskremfest for familiene.
Familiene sliter med kjønnsrollene, og familiene Loper og Hanna-Riggs lærer mer om hvordan livet på 1880-tallet ville vært for familiene deres.
Nye fjes dukker opp på gårdsbruket til familien Hanna-Riggs, og familien Hall prøver å gjøre opp for overforbruket på auksjonen.