En dramaserie om en kvinnelig rettsantropolog som oppklarer forbrytelser når andre metoder ikke har funket. Basert på Kathy Reichs’ arbeid i det virkelige liv.
Når det råtnende liket av den venezuelanske ambassadørens sønn blir funnet hengende i et tre på en eksklusiv privatskoles område, tilkalles dr. Temperance Brennan og agent Seeley Booth for å etterforske saken. Dødsårsaken er tilsynelatende selvmord, men både Brennan og Booth mistenker at dødsårsaken kan være en annen.
Når en menneskearm blir funnet inni magen på en svartbjørn, reiser Brennan og Booth til delstaten Washington for å etterforske saken. De leter etter spor i en liten by og oppdager at det dreier seg om rituell kannibalisme. Et symbol peker i retning av den mistenktes yrke, og Brennan og Booth innser at en obduksjon noen ganger kan være noe mer.
Brennan fastslår at Charlie ble utsatt for seksuelt overgrep før han ble drept, noe som får Booth til å konkludere med at de jakter på en pedofil serieovergriper. Når den hovedmistenkte utelukkes, drar Booth og Brennan på et hjerteskjærende besøk til Charlies mor Margaret for å fortelle henne at morderen fortsatt er på frifot.
Når Brennan og Angela havner i slagsmål på en nattklubb, sparker Brennan noen inn i en vegg og bryter den åpen. Bak veggen finner de et mumifisert lik og metamfetamin.