Cell 8
Politibetjentene Ewert Grens og Mariana Hermansson etterforsker de verst tenkelige konsekvensene av dødsstraff, med ettervirkninger som strekker seg fra Death Row i Ohio til Stockholms politihovedkvarter.
Dead Man Walking
Mariana oppdager at John ikke bare er angriperen, men at han også døde for ti år siden, henrettet i et fengsel i Ohio. Når John prøver å rømme, lokker Mariana ham tilbake.
Med Mariana og John på flukt, forhandler Ewert en avtale for John for å unngå utlevering, men tilbake i Ohio har Edward Finnigan andre planer.
Med John tilbake på dødscelle, reiser Mariana til Ohio for å bevise hans uskyld. Hun kommer i konflikt med Hanna, som vil fokusere på å legge politisk press på Finnigan.
Mariana følger spor tilbake i Sverige, og oppdager hvem som myrdet Elisabeth. I det Hanna avslører dette for Finnigan fullfører han planen hennes, og sender seg selv til dødscellen.