Classified
15 år gamle Ella Gardner blir arrestert under en demonstrasjon og må forlate hjemmet sitt i California for å tilbringe resten av skoletiden i Johannesburg, der hun opplever en helt annen virkelighet enn den hun er vant til.
Ella går med på å spionere på klassekameraten Noko for stemoren Dianne, i bytte mot å få reise tilbake til Oakland.
Ella tror at jobben som amatørspion er fullført, og presser Dianne til å sørge for at hun kan reise hjem til California, men Dianne forteller henne at hun ikke er klar ennå.