Dating in the Kitchen
Working as an assistant chef at the Zijing Hotel, Gu Sheng Nan (Zhao Lu Si) was a woman well on her way to making her dreams come true. Well situated, in a job that she loved, she was free to express herself through her food, as she sharpened her skills as a chef. In addition to having a great job, she was happily settled in her secret relationship with the hotel’s head chef. Convinced they were destined to build a beautiful life together, Sheng Nan was devastated the day she caught her boyfriend cheating. As if breaking up with her boyfriend wasn’t bad enough, Sheng Nan soon learns that she may soon be out of a job, thanks to the hotel’s impending acquisition. To make matters worse, an unfortunate misunderstanding lands her on the wrong side of her soon-to-be boss, the sharp-tongued CEO, Lu Jin (Lin Shen). A business prodigy, Lu Jin isn’t afraid to make the tough decisions. Ready to condemn the Zijing Hotel, Lu Jin changes his mind after a happy accident brings one of Sheng Nan’s dishes his way. A hardcore foodie, Lu Jin is impressed with Sheng Nan’s skill as a chef and readily recognizes her talent. Sharing a love of food, this unlikely pair begins to form an unexpected bond that leads them to a place neither of them ever expected to be. A delicious tale full of good food and sweet romance, “Dating in the Kitchen” is a 2020 romantic comedy directed by Chen Chang.