Når den populære vloggeren Ruby Franke blir arrestert for barnemisbruk i august 2023, blir det raskt én av de største trendende historiene i Amerika. I årevis hadde Franke-familiens YouTube-kanal dokumentert et sunt, lykkelig familieliv, der nesten 3 millioner abonnenter fulgte dem på høyden. Men lykkelige familier er sjeldent hva de ser ut som. Da sprekkene begynte å vise seg, vendte familien seg til rådgiver Jodi Hildebrandt for veiledning – og fant seg raskt fanget i et mareritt. Kun Franke-familien vet hva som foregikk inne i hjemmet deres. Denne serien markerer første gang Shari og Chad, Franke-parets to eldste barn, og Kevin, Rubys ektemann, vil dele historien sin i dybden på kamera. Med eksklusiv tilgang til Franke-familien, vennene og naboene deres, og over tusen timer med usette opptak fra YouTube-kanalen deres, skjærer Devil in the Family: The Fall of Ruby Franke gjennom sosiale mediers reaksjon for å utforske den ufortalte historien bak Ruby Franke-saken: Delvis familietragedie, delvis fortelling om å bli voksen, delvis en historie fra vår tid om farene ved et liv levd på nettet.