Luringen
12 år gamle Jack Dawkins rømmer fra en fæl fabrikkeier. Med hjelp fra sin nye venn, Charley, rømmer de til London hvor de møter Fagin og gjengen hans.
Charley ender opp hos muddrerne, og blir tvunget til å gjøre et farlig oppdrag for lederen deres, Lucifer.
Fagins gjeng må kjempe for å redde livet til Tang, Luringen får en hovedrolle på et hjemsøkt teater, og Polly lager en avtale med fienden.