Dorothy og Trollmannen fra Oz
Wilhelmina stjeler den magiske mandolinen. Dorothy og vennene må skaffe den tilbake, om ikke vil Wilhelmina bruke mandolinen til å sende Dorothy i en transe for å stjele rubinskoene hennes!
Dorothy må bestå den offisielle ozianske eksamenen for å kunne bli i Oz. Fugleskremselet prøver å lære henne, men en krise i Munchkinland tar all oppmerksomheten hennes.