Dune: Prophecy
The Hidden Hand
På Wallach X avgir unge Valya Harkonnen et løfte til søsterskapet. 30 år senere er hennes etterlengtede plan truet.
Valya rekrutterer Theodosia for å hjelpe til å håndtere situasjonen på Salusa Secundus. En motvillig Tula verver Lila til et viktig oppdrag.
Tula forsøker å tolke den felles drømmen, og Valya iverksetter planen om å gjenvinne Harkonnen-huset før landsrådet.
The High-Handed Enemy
Tula kjemper mot sin sanne identitet, og Valyas handlinger fører henne til en episk konfrontasjon med en stadig mektigere Desmond.