Eventyrtid
Møt gutten Finn og den magiske hunden Jake, som holder til i Land of Ooo, og som alltid har opplevelser som redder prinsesser, kjemper mot onde monstre og stopper skurker!
Slumber Party Panic
Finn må holde sitt løfte til prinsesse Bubblegum, og dekke over zombieproblemet de har laget.
Det klumper seg til
Jake begynner å bli klumpete etter å ha blitt bitt av Lumpy Space Princess. Det er opp til Finn å forflytte seg til en annen dimensjon, Lumpy Space, hvor han må finne en kur som kan redde vennen hans.
Finn og Jake blir kidnappet av Ice King! Han tar dem med tilbake til hulen sin, og legger dem til samlingen sin med kidnappede prinsesser. Nå må Finn og Jake redde prinsessene, og få dem ut av Ice King sitt fengsel før han gifter seg med en av dem.
Prinsesse Sukkersøt forteller Finn om en bok for helter kalt Enchiridion. Jake og Finn drar ut på jakt etter boken, og blir utsatt for en rekke prøvelser.