I denne mysteriefyllte eventyrserien følger vi den amerikanske tenåringen Tara Crossley som reiser til en avsidesliggende engelsk landsby. Der må hun prøve å takle sin nye stefamilie, et helt nytt miljø og alt det mystiske som foregår i Evermoor.