Extinct or Alive
Pachylemurene på Madagaskar var røde, pelskledde kjemper - like store som menneskeaper. Forrest klatrer i trærne i jungelen for å bevise at kjempearten fortsatt eksisterer.
White Wolf Of Newfoundland
Forrest får hjelp av et ekspertteam i Newfoundland i jakten på hvitulven, som i 1930 ble erklært for å være utdødd. De møter en jeger som tror han har skutt en.
Forrest undersøker Everglades i Florida for å finne en svart panter, en art som aldri tidligere er observert i USA. Oppdagelser i området tyder på at det kan være mer enn et rykte.
Forrest leter etter javatigeren på Java i Indonesia. Den ble erklært utdødd i 2003, men i det siste er det kommet rapporter om observasjoner.