Et sensuelt kvinnelig romvesen forfører D'Argo og Crichton for å få tak i et masseødeleggelsesvåpen. Crichton får mentale glimt av fremtiden.
Rygel tar en krystall som er livsviktig for Moya, for å handle med tavlekene, krigsherjede overløpere som egentlig driver med kidnapping.
For å redde Moya fra et angrep av en rase åtseldyr, slår Crichton og en kvinnelig fredsbevarende tekniker, etterlatt av kaptein Crais, kreftene sammen.