Serien foregår i en by der folk reiser til for å få beskyttelse, verne om sine hemmeligheter og begrave fortiden sin. Et mystisk utbrudd truer med å ødelegge den skjøre stabiliteten high school-rådgiveren Madison Clark og engelsklæreren Travis Manawa har klart å opprette.
En svært dysfunksjonell, blandet familie tvinges sammen når de innser at et virusutbrudd faktisk er starten på en zombie-apokalypse.
Familien prøver å tilpasse seg den nye hverdagen, og Madison og Travis ser både fordeler og ulemper med at nasjonalgarden har okkupert nabolaget deres.
Nasjonalgardens planer for nabolaget og dets beboere avsløres, og dette tvinger Travis og Madison til å ta en vanskelig avgjørelse.
Uroen blant befolkningen øker og de døde tar over. Nå må Travis og Madison må finne nye metoder for å beskytte familiene sine.