Heaven's Gate: the Cult of Cults
Kulten Heaven's Gate, grunnlagt av Marshall Applewhite og Bonnie Nettles i 1975, begynte med at 20 mennesker forsvant på mystisk vis fra en småby i Oregon, og tok slutt i 1997 med USAs største masseselvmord noensinne.