His Dark Materials
Lyra's Jordan
Seriepremiere. Foreldreløse Lyra Belacquas verden blir snudd på hodet når onkelen endelig kommer tilbake fra nord, og den glamorøse Mrs. Coulter kommer til Jordan-kollegiet med et forslag.
Lyra og gøynerne kommer til nord og søker hjelp hos heksekonsulen, den texanske aeronauten Lee Scoresby og en panserbjørn som er i byens tjeneste.