How I Met Your Father
Etter en serie skuffende Tinder-dater møter Sophie den tilsynelatende perfekte fyren. Samtidig kommer romkameraten hennes, Valentina, tilbake fra London Fashion Week med en sexy suvenir. Et Uber-relatert telefonuhell fører dem til en eklektisk ny gruppe av venner.
Bestemte på å forsøke å leve i øyeblikket, drar Sophie og gjengen på en eksklusiv ny klubb for en vill kveld på byen. Valentina tviler på forholdet sitt med Charlie. Sid presser Jesse til å være åpen for kjærlighet. Ellen prøver lykken med kvinnene på klubben.
Mens hun hjelper Jesse med å ta nye bilder for Tinder føler Sophie gnister med en uventet person. Valentina hjelper Sid med avstandsforholdet hans. Ellen og Charlie jakter på leilighet.
Sophie oppdager at å være vertinne for trettiårsdagen sin nesten er like stressende som å fylle 30. Jesse og Ellen sliter med å være søsken. Val og Charlie krydrer forholdet. Sid viser frem et nytt stykke bling.
Et uventet besøk fra Sophies mamma styrker Vals bekymringer for venninnen sin. Charlie hjelper Jesse og Sid takle tidligere traumer. En kulinarisk oppgave fører Ellen til å møte en ny person.
Sophie blir plaget av kjærestens eks. Sid og Hannah ripper opp i en gammel krangel. Charlie og Ellen arrangerer et middagsselskap.