Huss
Aspirantene
Katarina Huss slutter seg til politistyrken, men blir møtt med skepsis fra kollegaene, da moren Irene er visepolitimester. I mellomtiden forsvinner et ungt vitne i en drapsetterforskning.
Når bevisene for å dømme en kjent konemishandler ikke holder i retten, blir Katarinas lojalitet satt på prøve. Hvor langt er hun villig til å gå for å bli en av teamet?
En bølge av innbrudd rammer Göteborgs rikere områder. Under en patrulje blir Katarina og Robert tatt som gisler når de overrasker de voldelige ranerne hjemme hos en familie.
Katarina infiltrerer en gruppe narkolangere og får kontakt med en ung kvinne i gjengen. Etter hvert som vennskapet deres blomstrer, får Katarina problemer med å skille mellom sitt profesjonelle og private jeg.
Et angrep mot en kollega anses først å være på grunn av hans tilknytning til underverdenen, men Katarina innser at det er en desperat måte å skjule det som egentlig skjedde under opptøyene.