Hvem skjøt Otto Mueller?
Når forretningsmannen Otto Mueller blir skutt på sin 65-årsdag, er åtte familiemedlemmer til stede. Hver av dem har sin egen versjon av de tidligere hendelsene – og alle har sine egne motiver.
Den fortapte sønnen
Etter drapet blir Ottos yngste sønn Oliver, som en gang var en talentfull musiker, hentet inn til avhør. Han forteller en merkelig historie der uventede besøkende spiller en dramatisk rolle.
Nest best
Oskar, Ottos eldste sønn og tidligere idrettsutøver, har ventet lenge på at visse løfter skulle innfris – noe som aldri har skjedd. Nå finner han sin egen måte å håndtere det på.
Merle, Ottos kone og familieterapeut, forteller om hennes minner om Otto og hvordan det hele startet. Annekens brutale vane blir kjent for etterforskerne. Agnes finner ut nye fakta om Gabriel.
Anneken, Oskars hjemmeværende hustru, gir uventede nye ledetråder til saken. Personligheten hennes får dem til å snu hodet. Forholdet mellom etterforskerne tar en vending.
Monika, Olivers tilsynelatende bekymringsløse og sjarmerende kone, mottok nylig en dyr gave fra Otto, som overrasker alle. Tiden renner ut og mer og mer står på spill.