Irma Vep
En amerikansk filmstjerne som er skuffet over karrieren og et nylig kjærlighetsbrudd, kommer til Frankrike for å spille Irma Vep i en nyinnspilling av klassikeren «Les Vampires». Snart begynner skillet mellom henne og rollen å viskes ut.
The Severed Head
A-skuespilleren Mira Harberg kommer til Paris for å spille i sitt nyeste filmprosjekt, «The Vampires», og møter på en gammel flamme.
Mens Mira har et gjensyn med fortiden sin, analyserer René forholdet sitt til ekskona, som også spilte Irma Vep en gang.
Mira prøver å oppnå tilbud fra produksjonens investor og agenten sin samtidig som hun fordyper seg i rollen sin. René får en åpenbaring – og en krise i fanget.
René forsvarer en kontroversiell scene, og Mira prøver å håndtere alle følelsene sine mens hun synker dypere inn i rollen sin.
Etter Renès siste raserianfall på settet truer produksjonens nye plan med å gjenforene Mira med en skikkelse fra fortiden hennes.