Kvinner som dreper
Slakterens grådige datter, del 1
En kald novembermorgen i 1999 gjør en hjemmesykepleier et grufullt funn på et sykehjem i Søndersø utenfor Odense: En mann ligger på baderomsgulvet med strupen kuttet over.
En kald novemberkveld i 2015 kjemper personalet for å redde livet til flere pasienter ved Nykøbing Falster Sykehus. Dagen etter blir en ung sykepleier arrestert, mistenkt for å ha drept pasienter.