Starten
Angus «Mac» MacGyver (Lucas Till) og Jack Dalton (George Eads), spesialagenter i Avdeling for eksterne tjenester (DXS), slår seg sammen i denne seriepremieren for å finne et forsvunnet biovåpen som kan utslette hundretusener av mennesker med bare én dråpe.
MacGyver og teamet prøver å redde Sarah (Amy Acker), Jacks tidligere partner i CIA og eks-kjæreste, som forsvant i Venezuela etter at hun fant beviser som kan knekke en internasjonal våpenhandler.
MacGyver og teamet er i Malaysia for å hente ut en terroristgruppes finansielle kilde, Ralph (Oliver Cooper), som sitter på nøkkelinformasjon om et nært forestående angrep. Oppdraget slår feil når mannen blir skutt, og MacGyver må nå holde Ralph i live med bare et førerkort og håndsprit tilgjengelig, for å finne ut av planene til terroristene.