For å returnere til Super Bowl i etterfølgende sesonger, presser Tom Brady, med lagkameratene Tedy Bruschi og Mike Vrabel, hverandre hensynsløst til kanten av storhet. Brady avslører hva det tok for ham å lede Patriots til en ny Super Bowl-seier, noe som sementerte patriots som et dynasti.