MasterChef Singapore
18 av de mest talentfulle amatørkokkene ble deretter invitert til å konkurrere i en krevende kokkeaudition. Ti av dem ble belønnet med muligheten til å konkurrere på MasterChef-kjøkkenet og kjempe om tittelen som Singapores aller første MasterChef.
Deltakerne oppdager en stor Mystery Box og får i oppgave å kjempe mot den på kjøkkenet for å oppnå en avgjørende fordel i oppfinnelsestesten og unngå dobbel eliminering.
Teamene våre tar på seg utfordringen med å mate sultne studenter ved en idrettsskole i Singapore.
Denne uken tar oss med til mystery box-utfordringen. Oppfinnelsestesten har også med sesongens første gjestekokk, Haikal Johari, den første malaysiske kokken som har mottatt en Michelin-stjerne.