Medalist
Etter å ha pensjonert seg fra kunstløp, hjemsøkes Tsukasa Akeuraji av sin egen historie av mislykkede isshow-auditioner. Når han møter den selvlærte kunstløp-jenta Inori Yuitsuka, foreslår han at hun blir med i en kunstløpklubb, men jentas mor har andre tanker, og det er opp til Tsukasa å få henne til å ombestemme seg.
Tsukasa og Hitomi oppmuntrer Inori til å ta merketesten, en sertifiseringseksamen for kunstløp som gjør at Inori kan kvalifisere seg til konkurranser. På samme dag som testen møter Inori ei pen jente som ser ut som en prinsesse. Når en frekk gutt knuser Inoris selvtillit, er det opp til Tsukasa å hjelpe henne å få den tilbake.
Inoris første konkurranse, Meikoh-cupen, er i gang. Moren og søsteren hennes sitter blant publikum, og Inori er klar i drakten moren hennes var oppe til langt på natt for å sy ferdig. Inoris mor får panikk når Inori faller under trening og foreslår at Tsukasa gjør om Inoris program i siste liten.
Hikaru er en av de beste kunstløperne i Inoris generasjon. Inori vil gjerne hente seg inn, men hun er bekymret over hvor langt etter hun henger i forhold til andre på sin alder. En liten prat med Tsukasa avslører at hans tilnærming ikke var så annerledes enn Inoris, og han foreslår at Inori stiller i konkurranse så fort hun består merketesten for nivå 1.