Den populære Amazon Original-serien "Modern Love" er basert på spalten New York Times som er skrevet siden 2019. Nå får "Modern Love" en ny stil og nye omgivelser i "Modern Love Tokyo". Det er en antologiserie på sju episoder med ledende regissører og skuespillere, og skildrer forskjellige typer "kjærlighet": nesten glemt kjærlighet, kjærlighet for sønner og mødre og kjærlighet over landegrenser.