Mutant X kommer til hjelp av en tenåring New Mutant forfulgt av russere fordi hun har hemmeligheten til et nytt våpen som er rettet mot mutanter.
Shalimar nærmer seg en annen vill når det er 'lyst ved første blikk', men saken blir komplisert når hennes nye kjæreste prøver å finne en kur for tilstanden hans.