NYC Epicenters 9/11
Mens koronapandemien herjer i New York, belyser Spike Lee byens demonstrasjoner mot rasisme blant den økende politivolden.
Lee hører fra New Yorks lovgivere som var i Kongressen 6. januar. En sykepleier fra Queens blir den første i USA som får vaksine mot covid-19.
Lee ser nærmere på 11. september-angrepet, hører fra overlevende, fra de som jobbet i frontlinjen, og fra båtkapteiner som startet en historisk redningsaksjon til sjøs.
En rekke intervjuobjekter reflekterer over 11. september-angrepet, problemene de har slitt med, og byens besluttsomhet om å komme ut av det sterkere enn noensinne.