Pingu i storbyen
I denne animerte barneserien fra Japan forlater pingvinen Pingu og familien hans Sydpolen for å søke lykken i storbyen. Her bor det mange spennende karakterer med ulike yrker, som nysgjerrige Pingu gjerne vil lære mer om. Men Pingu er og blir rampete, noe som ofte fører til tvilsomme resultater.