Reis deg, syng høyt
"Reis deg, syng høyt" er en serie animerte, musikkbaserte kortfilmer som formidler et inspirerende budskap om etnisitet, kultur og samhold gjennom å feire folks forskjeller og skape grunnlag for samtaler. Kortfilmene har musikk av Ahmir "Questlove" Thompson og Tariq "Black Thought" Trotter.
Med en sterk sang, hjelper Taniya vennene og seerne sine til å forstå hvordan man takler, og svarer, når noen sier sårende ting til dem.
Med en sang som feirer ofte stigmatiserte navn, lærer So-Hyeon vennene sine, Kingston og Rogerneiqua, en lek som hjelper til å uttale, og sette pris på andres navn.
Terrell forklarer for Kingston at folk noen ganger dømmer dem på grunn av hudfargen deres, i denne historien som viser hvordan vi kommer nærmere hverandre ved å være gode mot alle.
Taniya og Amelia får vite at Gabriel er dominikansk og svart, og So-Hyeon sier hun også har to bakgrunner i en sang som feirer gleden med å være multikulturell.