Sannheten
Iris Broman er ny leder ved avdelingen for uløste saker i Malmö. På hennes første arbeidsdag blir det funnet en hodeskalle i skogen.
Alibiet
Etterforskningen av Benjamins forsvinning fortsetter. Iris og Jens klarer å finne nye spor trass i Kerstins motvilje mot å jobbe videre med saken.
Iris irriterer seg over at Kattis' problemer går ut over henne. På jobben skurrer samarbeidet med Kerstin, men Iris nekter å slippe Benjamin-saken.
Iris er i Stockholm for å identifisere en mistenkt for mordet på Christian. Hennes tidligere kollega Adam havner i trøbbel når Iris går for langt og blander seg inn i etterforskningen.
Iris kommer tilbake til Malmö og gjenopptar etterforskningen av Benjamin-saken. Etter en krangel med Kattis tar hun inn på hotell for å få være i fred, men minnene om Christian plager henne.
Sesongavslutning. Iris klarer ikke å slippe Benjamin-saken, og plutselig faller flere brikker på plass. Kan saken likevel bli løst til slutt? Kattis får Iris til å innse sannheten om Christian.