Shake it Up
Cece Jones og Rocky Blue er to ambisiøse jenter som vokser opp i Chicago og drømmer om å bli profesjonelle dansere. De får muligheten etter å ha lykkes på audition for det populære danseprogrammet «Shake it Up, Chicago!» Cece støttes i hovedsak av alenemoren Georgie, så lenge hun hjelper med Flynn, den uskikkelige lillebroren. Ty, Rockys storebror, er oppmuntrende, og også Deuce, deres felles venn. De utspekulerte utvekslingselevene Gunther og Tinka, som også vil konkurrere i dans, prøver stadig å undergrave jentene.
Rocky og Cece har alltid drømt om å bli profesjonelle dansere, og når Deuce gir dem et flygeblad for en audition til «Shake it Up, Chicago!», bestemmer de seg for å prøve – men Cece fryser under solodansen sin, og kvalifiserer seg ikke!
Rocky og Cece åpner kontoer for alle pengene de tjener på «Shake it Up, Chicago!» Når de inviterer Ty og Deuce på middag på Olive Pit, finner de ut at de alt har overtrukket kontoene etter en diger handlerunde.
Ceces studievaner er elendige, og hvis hun stryker i matte, melder moren hennes henne av «Shake it Up, Chicago!» Rocky prøver å hjelpe, men til ingen nytte, så Cece får privatlærer.
Deuce forteller Rocky og Cece at de er alt for like og har grodd sammen, og må leve sine egne liv. Etter at Cece hiver seg med på og ødelegger en kveld for Rocky og en søt gutt, innser jentene at han kan ha hatt rett.
Den 16-årige popstjernen Justin Starr kommer til «Shake it Up, Chicago!» for å promotere sin nye hit, og både Cece og Rocky drømmer om at han skal forelske seg i dem. Imens prøver Ty å hjelpe Gunther med å bli kul.