Siren
Bristol Cove er en kystby berømt for en gang å ha vært havfruenes hjemsted. Myten ser ut til å stemme når en mystisk jente ankommer byen, og den dramatiske kampen mellom mennesket og sjøen tar en ny ondskapsfull vending.
The Lure
Ben og North Star-besetningen oppdager en stor gjenstand som avgir en merkelig lyd. Samtidig finner Ryn et sted å bo: Hos Helen, den lokale folklore-eksperten.
Dale ledes direkte til Ryn gjennom den lokale politietterforskningen. Xanders og Calvins søk etter Chris forsterkes når de finner Donna, sykepleieren som jobber i militærbunkeren.
Selv om militæret er i høy beredskap, klarer Chris å rømme sammen med den traumatiserte "sykepleieren".
Ben og Maddie er til stede på en veldedighetsgalla hos Bens mor. Plutselig dukker en uventet gjest opp og tilbyr å stoppe overfisket som truer livene til havfruene i Bristol Cove.