Sofia den første
Sofia the First S01 E01
Sofia prøver å bli den første prinsessen som får plass på skolens flygende derby-lag. Selv om hun kommer på lag med den altfor engstelige hesten Minimus, lærer Sofia å tro på seg selv og viser at en prinsesse kan gjøre alt om man bare fokuserer.
Sofia blir venner med trollene som bor i en grotte nær slottet, og lærer samtidig familien sin en lekse om ikke å dømme andre uten å bli kjent med dem først.
Sofia blir lærlingen til den kongelige trollmannen, Cedric, og hjelper ham med å imponere Kong Roland med en nytt magisk triks.
Sofia og hennes stesøsken lærer av feilene sine når Jens hensynsløst knuser et glassmaleriportrett av den kongelige familien og turen til sirkuset blir forstyrret.