Space Phenomena
Alien Planets
NASAs neste generasjons romteleskop TESS (Exoplanet Survey Satellite) har begynt sin leting etter planeter som ligner jorden, men tilhører andre stjernesystemer. Hvor mange av disse «eksoplanetene» kan være verter for liv, og hva slags livsfromer kan utvikle seg i disse omgivelsene?
Black Holes
Den vanligste visjonen av sorte hull er at de er monsterliknende og mysteriske legemer som svelger alt rundt dem. De nyeste oppdagelsene trekker imidlertid en kobling mellom sorte hull og eksistensen av liv.