Star Wars-sagaen fortsetter fra George Lucas og Lucasfilm Animation! Med banebrytende dataanimasjon i kinokvalitet, klassiske karakterer, forbløffende action og den tidløse kampen mellom godt og ondt, bygger Star Wars: Klonekrigen videre på Star Wars-fortellingen med helt nye eventyr i en galakse langt, langt borte.
Alene på en fjerntliggende utpost må kloneoffiserer Rex og Cody inspirere sin nye enhet til å tro på dem selv i det de bekjemper en invasjon av kommandodroider.
R2-D2 forsvinner under et voldsomt romslag, og Anakin må finne ham før separatistene finner jedienes militærhemmeligheter låst i minnelageret hans.