Åtte andreklassinger ankommer college for å finne faren til en student på trappen til studentboligen sin: Den tidligere forbryteren Larry Ray. Ikke lenge etter blir Ray deres niende romkamerat – og lurer dem inn i en farlig kult.
Mens studentene blir stadig mer trollbundet av Larry følger de ham til New York City, der han er med-leier i en leilighet på nordsiden. Når Larry blir mer kontrollerende og voldelig, blir studentenes virkelighet satt på hodet.
Etter at Larry blir kastet ut flytter kulten til New Jersey, der Larry utfører sine mest motbydelige forbrytelser så langt. Når han endelig blir arrestert velger de to kvinnene som står ham nærmest ulike veier for å overleve.