En sci-fi sommerhistorie fylt av spenning på en liten øy starter med Shinpei Ajiro, hvis barndomsvenn Ushio Kofune er død. Han returnerer til hjembyen sin for første gang på to år for å bli med i begravelsen. Sou Hishigata, hans beste venn, mistenker at det er noe mistenkelig med Ushios død, og at noen andre blir den neste. Et skummelt omen høres da en hel nabofamilie plutselig forsvinner dagen etter. I tillegg impliserer Mio en «skygge» tre dager før Ushios død.