Solsidan
Alex og Anna har flyttet til barndomshjemmet hans i Saltsjöbaden utenfor Stockholm. Anna føler seg utilpass i det borgerlige nabolaget og Alex gjør alt han kan for at hun skal trives. Alex' barndomskamerat Fredde og hans kone Mickan har klare meninger om hva som er rett og galt i livet generelt og i boliglivet spesielt.
Alex og Anna har fått vite kjønnet på barnet og har store problemer med å bli enige om navn. Saken blir ikke lettere av at Margareta blander seg inn i diskusjonen.