Svenske hyttedrømmer
Sofia Wistam, Johnnie Krigström og Mattias Särnholm tar med seg Gustav Ovland til avsidesliggende hytter for å virkeliggjøre noen heldige menneskers hyttedrømmer.
På den lille øya Grisslan ligger en fiskehytte som skal reddes for framtidige generasjoner. Familiens eldste vil leve sine siste dager i hytta og det hviler et stort ansvar på teamet.
Sofia, Johnnie og Mattias tar med seg Gustav Ovland til en hytte på Kuokkel gruvefelt nord i Sverige. Men klarer Mattias fjellet med skadet fot?
Vestkystøya Svangen huset tidligere et livsviktig fyr. Fyrhuset er i ferd med å gå under og Gustav, Sofia, Mattias og Johnnie må bytte en hel vegg for å redde huset.
På øya Rensholmen i Nyköpings skjærgård ligger en rød liten hytte som deles av tre småbarnsfamilier. Den mangler kjøkken og toalett og nå er det på tide å gjøre hytta familievennlig.
Rett nord for Sälen, ved et vann lengst ut på en odde, ligger et gammelt båthus som når som helst kan rase i vannet. Gjengen rykker ut for å redde båthuset.