Sword Art Online
I en nær fremtid har det gigantiske, virtuelle rollespillet Sword Art Online blitt lansert. Spillerne kontrollerer avatarene sine med kroppen ved hjelp av teknologi kalt Nerve Gear.
The World Of Swords
Det er lanseringsdagen for et av de mest etterlengtede videospillene noensinne. Bli med karakteren Kirito når han starter reisen gjennom den virtuelle verdenen i Sword Art Online.
Det har gått én måned siden spillerne ble fanget i spillet. 2000 mennesker har dødd, og første etasje er fortsatt ikke sikret.
Kirito har omsider blitt med i en gruppe bestående av nære venner fra virkeligheten. Alt går bra helt til Kirito blir forandret av en tragisk ulykke.
Silca er kjent som dragetemmeren Silca, men ble fanget da hun forlot gruppen sin. Kjæledyret hennes, Pina, måtte bøte med livet. Kirito redder henne før hun blir drept, og gir henne et valg.