The Billion Dollar Code
I Berlin på 90-tallet oppfant Carsten, en ung kunststudent og en nerd, Juri, en ny måte å se verden på. År senere saksøkte de Google for patentkrenkelse på Google Earth-algorytmen.
Juri og Carsten forteller om møtet i Berlin og sikret Deutsche Telekoms investering i deres helt uprøvde idé, med en hard ettårs frist.
Etter suksessen på Kyoto-konferansen og en tur til Silicon Valley, vender Carsten og Juri tilbake til Berlin og begynner å søke investorer til selskapet.
Når Juri stormer ut av deponeringen, flyr Carsten til Budapest for å overbevise ham om å slutte seg til saken på nytt, mens advokatene diskuterer å trekke ut kontakten.
Rettssaken begynner i Delaware med en rekke ekspertvitner, og konsulenter innkalt for å bistå. Den siste dagen inntar Juri og Brian standpunktet.