Keiserens nye skole
Keiserinne Malina: Kuzco er glad for at daten hans, Malina, skal kåres til keiserinne på skoleballet, helt til han oppdager at hun har en diger kvise. Eventyret om Rødøyet Trefroskmann: Yzma gjør Kuzco til en trefrosk.
Malina blir kastet ut av heiagjenglaget, og plutselig føler hun seg fortapt på skolen. Etter å ha prøvd flere ulike klubber, slår hun seg sammen med Moxi og de uskikkelige venninnene hennes. Kuzco og Kronk blir innblandet etter å ha kledd seg ut som jenter.